Pilates


Cvičení PILATES zesílí střed těla – CORE, zvýší sílu a flexibilitu svalů, pomůže od bolesti zad, zlepší funkčnost kloubů, příznivě ovlivní koncentraci a dýchání.

Ze cvičení PILATES v mých lekcích často vycházím, ale forma, kterou učím, zahrnuje také moderní principy. Ty vycházejí z biomechaniky, anatomie, rehabilitace, jógy a cviků na zlepšení sportovního výkonu. Původní metoda PILATES (tehdy nazývána CONTROLOGY) byla ve své době jistě nadčasovým a revolučním cvičením, od té doby se stále rozvíjí díky přínosu fyzioterapeutů, sportovních lékařů a profesionálů.

Cviky jsou navrženy tak, aby pomohly obnovení přirozených křivek páteře a rovnováze svalů kolem kloubů. Klade větší důraz na stabilizaci pánevní oblasti a lopatky, ale hlavně integraci všech částí těla do jednoho funkčního celku. Všechny cviky mají přípravné fáze a různé modifikace, takže jsou vhodné pro lidi různých tělesných typů a fyzické zdatnosti. Tím je cvičení PILATES přínosné pro sportovně - specifické vzdělávání profesionálů i pro usnadnění fyzických výkonů každodenního života.

Pro zachování správné techniky a bezpečnosti cvičení jsou lekce PILATES vyučovány individuálně nebo v malých skupinách – kurzech, v maximálním počtu osmi osob. Lekce probíhají na podložce, často s využitím pomůcek nebo na speciálních PILATES strojích.

Individuální lekce jsou určeny mimo jiné pro ty, kteří chtějí dosáhnout maximálních výsledků v krátkém čase, nebo jejich zdravotní stav nedovoluje práci ve skupině (post-rehabilitační péče). Celou lekci máte plnou pozornost instruktora a záruku, že budete cvičit správně, zdravě a efektivně.